dilluns, 18 de març del 2013

UN HIJO TONTO I UN PARE ESPAVILAT



A propòsit d'un altre article que va aparéixer fa uns dies en el meu mur de facebook: era d'un tal Aberasturi, vos sona?, i parlava del pare d'un "hijo tonto". Hi vaig veure que un munt de coneguts hi pitjaven el m'agrada i em vaig estranyar perquè aquest senyor no és d'allò que podríem dir la "nostra corda". I, doncs, el vaig llegir. I no me'n puc estar d' expressar la meua opinió amb llibertat i contundència: Aberasturi, a banda de pare d'un fill tonto, és un demagog de calbot. El seu sistema (del nivell dels de Jiménez Losantos) consisteix a agafar unes paraules d'un discurs d'algú que no li agrada i, descontextualitzades, confrontar-les amb un fet (persona, institució, idea...) indiscutibles o, si més no, fàcilment assumibles per la majoria. A partir d'ací planteja una controvèrsia, falsa, entre el senyor que ha fet la declaració i el fet indiscutible. La conclusió és immediata: la desqualificació de la declaració i del senyor que l'havia feta. I molts hi piquen. Un consell: mireu-vos bé les coses abans de pitjar el "m'agrada", podríeu, sense voler, adobar la llavor del feixisme.
L'article:
http://www.europapress.es/opinion/andres-aberasturi-carta-cayo-lara-padre-hijo-tonto-20120421120023.html